lauantai 11. marraskuuta 2017

Villiä menoa pohjolassa

Kuluneella viikolla on ollut tapetilla valtiosihteerin peräkontti matkustaminen. Eräs valtiosihteeri poistui kesällä perussuomalaisten puoluekokousviikonloppuna pääministerin virka-asunnolta auton peräkontissa välttääkseen mediahuomiota. Minä olen luullut, että vain elokuvissa ja kriminaalimaailmassa tällaista tapahtuu. Väärä luulo. Aika villiltä meno minusta näyttää. Politiikassa!

Viikon kysymys on ollut se, että tiesikö maamme hallitus ennen perussuomalaisten puoluekokousta puolueen hajoamisesta. Uskon, että kyllä tiesi. Nyt sitten väitetään, että sellaista tietoa ei ollut. Peräkonttiin piiloutuminen ei ainakaan vahvistanut minun luottamusta ja kunnioitusta demokratiaa kohtaan. Nyt minulla on tunne, että jotain salataan. Olen valtavan pettynyt. Toivottavasti nyt kaikki kaivetaan esiin. Pääministeri vastaa, että oikeusoppineilta on varmistettu ja, että on toimittu perustuslain mukaan. Niin varmasti on toimittukin, mutta aina pitäisi miettiä, miltä asiat näyttävät. Ja minusta tällainen peräkonttiin piiloutuminen ei näytä hyvältä lainkaan.

Minusta tämä ei ollut lainkaan naurun ja vitsailun asia. Tätäkin kun ilmeni asianosaisten taholta. Sitten vielä kansanedustaja sanoi, että peräkontissa matkustaminen ei ole rikos. Tieliikennelain mukaan peräkontissa matkustaminen ei ole sallittua. Eivätkö kansanedustajat osaa tulkita säätämiään lakejakaan.

Mitenkähän tämä jatkuu. Milloin myönnetään, että kyllähän sitä etukäteen tiedettiinkin.

Tämän Das auton peräkontissa olisi ollut aika epämukavaa matkustaa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti